"Gammelmoster"

Visst låter det gammalt *hihihi* men det är ju det jag är :) "Lillan kom till jorden en dag i maj när göken gol", närmare bestämt i fredags. Jag har bara sett kort på den lilla, så himla söt, men jag hoppas jag får se henne i verkligheten snart. Jag har inte ens pratat med Martin o Sofie, bara med syrran *skäms*, men jag har hört att allt är bra. Jag har i alla fall köpt en liten present som jag ska skicka i morgon :)

Efter en dag på jobbet är jag helt slut, det känns inget roligt. Tyckte det var så kul med lite nya arbetsuppgifter, men va fan, NÄR ska jag hinna med dom?????  *Grrrr*  Måste ta tag i det där genast, men idag var jag så arg, så jag kunde inte prata, jag var inte ens med å fika.

Sen kom det en dam till min kassa, ja inte bara en då förstås, men just hon hade en bit vaxduk på 75 cm som hon ville ha billigare!!! Varför då sa jag? Jo, jag skulle ju  haft 1 meter, men det fanns bara 75 cm så då vill jag ha den billigare :0 Ursäkta, varför ska hon ha den billigare för att det inte fanns mer, då får man ju ta en annan lr????? Nä jag sa inte det, tänkte bara. Istället sa jag att jag inte kunde göra något åt priset, utan hon fick betala för 75 cm (OBS!!! Det handlar om ca 20:-  för den biten) Ja du skulle säkert fråga du med om du var i min situation , sa hon då, men jag svarade inte. Hon snörpte på munnen o  sa : I  VANLIGA affärer skulle dom ha dragit av lite på priset . -Jaha men då är det här en OVANLIG affär då, sa jag o då blev hon tyst. Visst det handlar bara om några kronor, men just stilen, att ha saker billigare för att det inte fanns så mycket hon ville ha!?? Tänk om jag skulle köpa 1kg köttfärs, men så finns det bara 400 g, inte skulle då jag kräva att få det billigare. Ja fy fan vilket folk det finns.

I går kväll gjorde jag ett halsband till Jonte tjej Sofia. Jonte var med i pärlaffären och valde pärlor :)
Önskar jag hade mer tid, och framförallt ork att pyssla oftare, för det är så himla kul.

 





Jonte var jättenöjd, hoppas bara Sofia tycker om det med :)

Natti natti



Kommentarer
Postat av: Sandra

Sofia kommer bli jättenöjd!!! Du är så duktig! Tråkigt att det är som vanligt på jobbet bara, trodde det skulle vända för dig nu...Du anar inte hur skönt det är att ha slutat...(förlåt) hihihi Vad säger ni om en grill lörd den 6 Juni? NI är hjärtligt välkomna då om allt går enligt planerna med att föda barn o så! =) Självklart får ni ta med er bonusfamiljen (Tina&Peda) Tänk på saken! =)Och grattis till tillskottet! Ta hand om dig och Helene : GLÖM INTE ATT RÄKNA TILL 10! Kram Kram

2009-05-18 @ 19:13:53
URL: http://maximilliansmamma.blogg.se/
Postat av: Majje

Oj, den kunden har jag inte hört om, men du glömmer väl inte att skriva ner sånt där så du kan ge ut din bok sen? Vore ju kul o ha datum och sånt med, små detaljer lixom.. Jag tycker det är en jättekul idé att skriva den där boken iaf, kör på det Helene... men ja, när ska du ha tid med det nu?? :D



Jag vill med ha tid och plats att pyssla mer! Jag kvävs snart här. Ska nog dra till jobbet å slänga hälften av bohaget i containern om inte nåt annat händer snart. :/

2009-05-21 @ 10:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0