Var fan är solen???

Sista veckan på semestern o ingen sol. (Jo igår var det ju lite soligt ). Ångesten kommer krypande.....snart ska jag börja jobba igen. Instängd, stressa, vara trevlig mot otrevliga kunder, orka. Tur att vi kom iväg till Öland några dar ialla fall =)

Sen var ju Tommy och jag på "lillsemester" hos mamma. Det var som vanligt skönt och avkopplande. Vi var några timmar på Ekön, jag fick min sol, medans Tommy led ;)

 Han glömde ju sitt parasoll.....
 Utsikt  från solstolen. Det är en sten Jonte, ingen val ;)

Mamma och Kia hade plockat massor med kantareller dagen innan vi kom, ca 75 liter, så mamma satt och rensade nästan helan dan.

        
         En bråkdel av vad de hittat.

                                                     

                                                   
                      Hästarna i hagen bredvid mammas hus. Fölen har nog växt lite....

Mamma visste ett ställe där det kunde finnas kantareller, så vi åkte iväg dit. Det var en bit att gå i buskar och snår, men det var det värt =)

                           
                     Kanske svårt att se, men det var alldeles gult. Vi fick ihop en bra skörd.



Vi plockade blåbär med. Det fanns massor, men vi plockade bara så det räckte till en paj.
         

Blåbärspaj med vanilssås mmmmmmm så gott det var :)



 

Kommentarer
Postat av: Annika

Hallå...skulle man kunna få följa med på en svamptur med er i sällskap...Jag som aldrig hittar de där godingarna../ Ha det bra och du; det finns ett liv efter semestern även att det är svårt att tro. Kram Annika

2009-08-02 @ 22:09:04
Postat av: Evelina

oh! kantareller det älskar jag!

kunde du inte tagit med lite till oss!!

hehe nej jag skojar bara.

ha det bra!

2009-08-02 @ 22:56:53
URL: http://ewelinaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0