Lugn helg!

I lördags gjorde vi inte så mycket. Både Tommy och jag var så trötta och vi bestämde oss för att bara vara hemma. Vi ringde och sa ifrån om 50-årskalaset, vi får fira henne en annan dag :)  Det var så skönt att bara vara. Jag slumrade lite på eftermiddagen när Tommy kollade på en Asterixfilm.
 
Det var inte mycket på tv, men vi satte på sommarkrysset kl åtta. Det skulle vi inte ha gjort......Det var nån grupp som hette Konditorns som började. Men ursäkta!!!! Vi trodde att det var en skämt, säg att det var det, nån!!!  Det var bland det värsta vi hört. Vi bara tittade på varann och skrattade (vilket lördagsnöje hahahaha)  Om ett band får förstöra låtar på det viset, då ska det fan inte vara förbjudet att ladda hem musik på datorn! Vi stängde av tvn och spelade Yatsy istället.


Kolla in länken nedan.


http://tv4play.se/noje_och_humor/sommarkrysset?videoId=1.1091227&renderingdepartment=2.40036    Skäms tv 4 som kan visa nåt sånt !!!


I söndags åkte vi och hälsade på hos mamma. Hon fyllde ju år förra lördagen, men då jobbade jag, så vi firade henne i efterskott. Det är alltid lika avkopplande att komma dit. Jag blev sugen på att meta, så jag letade upp en metspö och grävde efter mask. När jag står där i landet med spaden, känner jag hur det kryper nåt på mitt ben, jag tittar ner, ser att det bara kryllar av myror på foten och benet. Jag bara kastar spaden, skriker som en stucken gris och springer som en galning. Det var nog en syn för gudarna!!!! Gud vilken panik jag fick, jag hatar myror. Hahaha nu kan jag ju skratta åt det, men smådjur som kryllar är det äckligaste jag vet. Mamma, Kia och Tommy fick sig ialla fall ett gott skratt.

                                                         

När jag lugnat ner mej gick Tommy och jag ner till bryggan. Jag metade en stund och fick upp en liten, liten aborre. Tyvärr var det den enda fisk jag fick, så det blev ingen nystekt aborrefile till middag. Men mamma bjöd på Porterstek och potatis och det var inte fel det heller.

                                                                              





Vi åkte hem på eftermiddagen, vi skulle träffa Tina och Peda, för att planera vår semestertur till Öland.
Tina bjöd på rabarberpaj och vaniljsås, det var smarrigt. La sig som bomull runt mina redan tjocka höfter, men va fan, jag är som jag är!

                                                                                    

Kramis
 


Kommentarer
Postat av: Sandra

"Som bomull runt mina redan tjocka höfter" =) Vad härlig du är gumman! =)

Hoppas du mår bra vännen men det verkar som ni njuter och det med FULL rätt!!

KRAM KRAM

2009-07-16 @ 21:49:50
URL: http://maximilliansmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Glömde; hälsa grattis till din mamma iefterskott!



Och du: ALLA är rädda för myror (dom vågar bara inte erkänna det) =)



Puss

2009-07-16 @ 22:03:55
URL: http://maximilliansmamma.blogg.se/
Postat av: Evelina

sv: hehe nja sådär.. :)

Aa beställ du .. nej då gör det gratis ;)

detsamma

kram

2009-07-19 @ 17:37:23
URL: http://ewelinaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0